Postępowanie rekrutacyjne do klasy I publicznej szkoły podstawowej na rok szkolny 2025/2026 odbywa się w terminach określonych:

-  Zarządzeniem Wójta Gminy Drużbice,   

-   w oparciu o kryteria ustalone w ustawie  z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,

-  oraz kryteria określone przez Radę Gminy Drużbice.

Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, dzieci zamieszkałe w tym obwodzie przyjmuje się z urzędu. Kandydatów przyjmuje się na podstawie zgłoszenia dokonanego przez rodziców.

Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący.

Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza  komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora szkoły.

Zarządzenie Nr 0050.4.2025 Wójta Gminy Drużbice z dnia 15 stycznia 2025 r.

Uchwała Nr XXX/326/2017 Rady Gminy Drużbice z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do publicznych szkół podstawowych dla których Gmina Drużbice jest organem prowadzącym.

Jeśli twoje dziecko chodzi już do publicznego punktu przedszkolnego i chcesz, żeby nadal do niego chodziło – złóż u dyrektora deklarację kontynuowania wychowania przedszkolnego w tym punkcie przedszkolnym. Złożenie tej deklaracji gwarantuje dziecku miejsce w punkcie przedszkolnym. Dzieci, które kontynuują wychowanie przedszkolne w swoim dotychczasowym punkcie przedszkolnym nie biorą udziału w rekrutacji. Wzór deklaracji otrzymasz w punkcie przedszkolnym. Zrób to najpóźniej 7 dni przed rekrutacją (do 21.02.2025 r.).

 Jeśli chcesz zapisać dziecko po raz pierwszy do Punktu Przedszkolnego – weź udział w rekrutacji od 3.03.2025 r. do 21 marca 2025 r.

Rekrutacja odbywa się w terminach określonych:

- Zarządzeniem Wójta Gminy Drużbice,

-  w oparciu o kryteria ustalone w ustawie  z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,

 - oraz kryteria określone przez Radę Gminy Drużbice.

Zarządzenie Nr 0050.3.2025 Wójta Gminy Drużbice z dnia 15 stycznia 2025r.

Uchwała Nr XXX/327/2017 Rady Gminy Drużbice z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do publicznych innych form wychowania przedszkolnego.

Uchwala Nr XXXII/346/2018 Rady Gminy Drużbice z dnia 2 marca 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do publicznych innych form wychowania przedszkolnego

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20250123_renta_renta.jpg

Pod numerem 22 592 66 40 w godzinach od 9 do 14 w dni powszednie możesz uzyskać wszelkie informacje na temat zasad przyznawania renty wdowiej.

✅ czy przysługuje mi renta wdowia?
✅ co to znaczy: zbieg świadczeń?
✅ gdzie i do kiedy mogę złożyć wniosek?
✅ jakie dokumenty muszę dołączyć?
✅ od kiedy będzie wypłacana renta wdowia?

Planujesz złożyć wniosek o rentę wdowią, a nie znasz jeszcze wszystkich odpowiedzi na nurtujące Cię pytania?

Możesz znaleźć informacje również na naszej stronie internetowej: www.gov.pl/krus. Tam właśnie umieściliśmy listę najczęściej zadawanych pytań i precyzyjne odpowiedzi.

Sprawdź, przeczytaj, a jeśli potrzebujesz więcej informacji – zadzwoń na naszą infolinię.

———————

💚 KRUS PRZYPOMINA: na złożenie wniosku o rentę wdowią masz czas do 31 lipca 2025 roku.

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20250122_kontrola_kontrola.jpg

Wójt Gminy Drużbice informuje, że pracownicy Urzędu Gminy w Drużbicach w najbliższych tygodniach, tj.: 27.01-07.02.2025 r., przeprowadzą kontrole nieruchomości w miejscowości Żbijowa, Zwierzyniec w zakresie wyposażenia posesji w zbiorniki bezodpływowe i przydomowe oczyszczalnie ścieków.

Podczas kontroli będą sprawdzane umowy oraz dowody uiszczania opłat potwierdzające wywóz nieczystości ciekłych przez przedsiębiorców uprawnionych do prowadzenia działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych/poś i transportu nieczystości ciekłych.

Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku (Dz. U. z 2024 poz. 399), gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych na nieczystości ciekłe (szamba) oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków. Art. 5 ust. 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach stanowi, że właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczenia opłat za te usługi.

 

Ponadto informujemy, że osoby, które nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych powinny to uczynić bezzwłocznie.

Pouczenie: zgodnie z art. 10 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, za uchylanie się od w/w obowiązków, właściciel nieruchomości podlega karze grzywny.

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20250121_mamo_mamo.jpg

Zapraszamy wszystkie mieszkanki gminy Drużbice w wieku 45-74 lat, które przez ostatnie 24 miesiące nie wykonywały mammografii na bezpłatne badanie mammograficzne finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Badanie wykonasz w mammobusie w dniu:

7 lutego 2025 – piątek (9-15)

obok Urzędu Gminy

Drużbice 77A.

Zapisz się na mammografię:

- pod numerem: 42 254 64 17

- przez Internet na stronie medica.org.pl.

Do rejestracji proszę przygotować nr PESEL oraz nr telefonu.

gallery1

Informujemy, że na dzień 21 lutego 2025 roku w ramach tegorocznej Kwalifikacja Wojskowej wzywani będą mieszkańcy Gminy Drużbice. Obowiązek stawiennictwa dotyczy mężczyzn z rocznika podstawowego, tj. 2006 r. oraz mężczyzn urodzonych w latach 2001-2005, którzy nie mają jeszcze ustalonej kategorii zdolności do służby wojskowej. Kwalifikacja Wojskowa obejmuje również kobiety urodzone w latach 1998-2006, które posiadają kwalifikacje przydatne w wojsku lub kończą studia/kursy związane ze służbą wojskową. Miejscem Kwalifikacji Wojskowej jest budynek Starostwa Powiatowego w Bełchatowie przy ulicy Pabianickiej 34.

Szczegółowe informacje dotyczące procedury oraz wymaganych dokumentów znajdują się w załączonym obwieszczeniu. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Urzędem Gminy Drużbice.

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20250117_kw_k_2.jpg

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20250108_renta_renta.jpg

1 stycznia 2025 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 26 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw, dzięki którym możliwa będzie jednoczesna wypłata renty rodzinnej nabytej z tytułu bycia wdową lub wdowcem oraz emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, czyli zbiegu świadczeń.  
Wypłata świadczeń w zbiegu możliwa będzie od 1 lipca 2025 r., ale wnioski o wypłatę świadczeń w zbiegu można składać już od 1 stycznia 2025 r.

Na czym polegają nowe zasady zbiegu uprawnień do świadczeń?

Osoba uprawniona jednocześnie do renty rodzinnej po zmarłym małżonku i emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy uzyska możliwość pobierania obydwu tych świadczeń w zbiegu tj. możliwa będzie wypłata renty rodzinnej z emeryturą lub renty rodzinnej z rentą z tytułu niezdolności do pracy. Z tym że jedno – wybrane świadczenie – będzie wypłacane w całości, a drugie w określonej części (15% od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.; 25% od 1 stycznia 2027 r.). Świadczeniobiorca (wdowa, wdowiec) będzie mógł sam zdecydować, czy chce pobierać np. całość swojego świadczenia powiększonego o określony procent renty rodzinnej po zmarłym, czy też na odwrót.  

Kto może uzyskać prawo do wypłaty świadczeń wg nowych reguł zbiegu?

Świadczenia w zbiegu będzie mogła pobierać osoba będąca wdową/wdowcem jeżeli spełni łącznie nw. warunki:

  • osiągnie powszechny wiek emerytalny – co najmniej 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn;
  • pozostawała we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka;
  • nabyła prawo do renty rodzinnej po zmarłym małżonku nie wcześniej niż pięć lat przed osiągnięciem wyżej wymienionego wieku emerytalnego (55 lat kobieta i 60 lat mężczyzna)
  • nie zawarła nowego związku małżeńskiego.

Kiedy ustaje prawo do wypłaty świadczeń wg nowych reguł zbiegu?

Prawo do wypłaty świadczeń w zbiegu ustaje z dniem poprzedzającym dzień zawarcia nowego związku małżeńskiego przez osobę uprawnioną. 

Jaka może być maksymalna wysokość świadczeń wypłacanych w zbiegu?

Wysokość świadczeń wypłacanych w zbiegu, nie może być wyższa od trzykrotności kwoty najniższej emerytury (od 1 marca 2024 r. najniższa emerytura wynosi 1.780,96 zł) tj. 5.342,88 zł.
Od 1 marca 2025 r. kwota najniższej emerytury zostanie podwyższona, wskutek corocznej waloryzacji świadczeń. Wobec czego maksymalna wysokość świadczeń wypłacanych w zbiegu również ulegnie podwyższeniu. 

W maksymalnej kwocie świadczeń ustalonych w zbiegu, zostaną uwzględnione wskazane w ustawie świadczenia tj.:

  • świadczenia wchodzące w skład zbiegu (np. emerytura i renta rodzinna),
  • dodatki i świadczenia o charakterze innym niż jednorazowe wypłacane wraz ze świadczeniami (np. dodatek pielęgnacyjny, świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, dodatek kombatancki, ryczałt energetyczny itd.),
  • emerytury i renty przyznane w trybie specjalnym przez Prezesa Rady Ministrów, Prezesa ZUS i Prezesa KRUS,
  • świadczenie honorowe przyznane w związku z ukończeniem wieku 100 lat,
  • świadczenia emerytalno-rentowe wypłacane przez instytucje zagraniczne. 

W przypadku przekroczenia trzykrotności kwoty najniższej emerytury jedno ze świadczeń wypłacanych w zbiegu ulegnie pomniejszeniu o kwotę przekroczenia.

Kiedy i jak ubiegać się o zbieg świadczeń?

Ustalenie prawa do zbiegu świadczeń oraz ich wypłata następują na wniosek osoby uprawnionej. 

Wnioski o ustalenie zbiegu świadczeń można składać od 1 stycznia 2025 r.:

  • osobiście,
  • za pośrednictwem przedsiębiorcy uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej w obrocie krajowym lub zagranicznym,
  • przez elektroniczną skrzynkę podawczą KRUS-ePUAP,
  • w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, czy też podpisem zaufanym,

- w dowolnej jednostce organizacyjnej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. 

Od kiedy będzie można uzyskać prawo do zbiegu świadczeń?

Prawo do wypłaty zbiegu świadczeń będzie przyznawane od dnia spełnienia wszystkich warunków, nie wcześniej niż od miesiąca złożenia wniosku i nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r. (w przypadku wniosków złożonych do 31 lipca 2025 r., prawo do wypłaty zbiegu powstanie nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.). 

Wzory wniosków o rentę wdowią są dostępne na stronie internetowej KRUS i we wszystkich Placówkach Terenowych KRUS w województwie łódzkim. 

UWAGA!

Wdowy/wdowcy, którzy nie mają ustalonego prawa do renty rodzinnej po zmarłym małżonku (tj. do chwili obecnej nie złożyły wniosku o rentę rodzinną po zmarłym małżonku), a rozważają ubieganie się w przyszłości o zbieg świadczeń, wniosek o rentę rodzinną mogą złożyć w każdej chwili do dowolnej jednostki organizacyjnej KRUS (oddziału regionalnego lub placówki terenowej KRUS). Kasa rozpatrzy prawo do renty rodzinnej, ustali wysokość tego świadczenia i wyda decyzję w sprawie, ale nie podejmie wypłaty tego świadczenia. Pamiętać bowiem należy, że w myśl obowiązujących obecnie przepisów osoba uprawniona jednocześnie do renty rodzinnej po zmarłym małżonku i do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy może pobierać tylko jedno z tych świadczeń (zasada ta zmieni się od lipca 2025 r.).

Niemniej złożenie wniosku o rentę rodzinną po zmarłym małżonku usprawni późniejsze procedowanie wniosku o wypłatę świadczeń w zbiegu i umożliwi dokonanie wyboru proporcji pobierania świadczeń w zbiegu.