Ochotnicza Straż Pożarna w Wadlewie
realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
„Zakup ciężkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Ochotniczej
Straży Pożarnej w Wadlewie”
Wartość projektu: 1 725 910,00 zł
Dofinansowanie projektu z Funduszy Europejskich: 1 467 023,50 zł
Termin realizacji projektu: 01.09.2023 r – 30.05.2025r.
Opis projektu:
Projekt obejmuje zakup 1 ciężkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla OSP w Wadlewie (od 08.06.2000 r. w Krajowym Systemie Ratowniczo – Gaśniczym). Samochód będzie pojazdem dwuosiowym, z napędem 4x4, kabiną czterodrzwiową (liczba miejsc - min. 6 szt.), o mocy silnika min. 360 KM wraz z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie obejmuje: zbiornik wodny o pojemności 5000 l, zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 500 l, autopompę o wydajności min. 3200 l/min, szybkie natarcie, wysuwany maszt oświetleniowy, skrytki - 7 szt.
Realizowane zadania to:
- Prace przygotowawcze – wykonany został wniosek aplikacyjny wraz z niezbędnymi załącznikami. Wniosek został wykonany przez wyłonioną osobę fizyczną na zlecenie wnioskodawcy. Termin wykonania: III kwartał 2023 r.
- Zakup samochodu ratowniczo – gaśniczego z wyposażeniem. Wnioskodawca przeprowadzi postępowanie zgodne z PZP i wyłoni dostawcę. Następnie dojdzie do odbioru przedmiotu postępowania. Termin wykonania: IV kw. 2024 r. – II kwartał 2025 r.
Grupa docelowa:
Grupa docelowa, która będzie korzystała z rezultatów projektu została określona na poziomie ilości mieszkańców powiatu bełchatowskiego - 109 035 os.
Cel projektu:
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców, jak również osób odwiedzających oraz wzrost komfortu strażaków biorących udział w akcjach bojowych. Projekt przyczyni się do ochrony środowiska naturalnego i skutecznemu przeciwdziałaniu jego zagrożeniom. Poprawie ulegną warunki funkcjonowania jednostki OSP Wadlew. Zakupiony samochód w znaczny sposób przyczyni się do usprawnienia i skuteczniejszego prowadzenia działań ratowniczych z zakresu szeroko pojętej ochrony środowiska i ratownictwa, powstałych wypadków, awarii, katastrof i klęsk żywiołowych.
Do zakładanych efektów/rezultatów projektu należą:
- Powierzchnia objęta środkami ochrony przed niekontrolowanymi pożarami 27 963,9300 ha
- Liczba zakupionych wozów pożarniczych wyposażonych w sprzęt do prowadzenia akcji ratowniczych
i usuwania skutków katastrof – 1 - Liczba jednostek służb ratowniczych doposażonych w sprzęt do prowadzenia akcji ratowniczych
i usuwania skutków katastrof – 1 - Ludność odnosząca korzyści ze środków ochrony przed niekontrolowanymi pożarami – 31 511,1200 os.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie