b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20210129_kgw_kgw.jpg

Niewiele czasu zostało już kołom gospodyń wiejskich, które w ubiegłym roku otrzymały z ARiMR dofinansowanie na swoją działalność, by rozliczyć się z dotacji. Ostateczny termin składania sprawozdań
upływa 31 stycznia 2021 r. Jednak w związku z tym, że jest to niedziela, biura powiatowe Agencji będą przyjmowały je jeszcze w poniedziałek, 1 lutego.

W 2020 r. ze wsparcia skorzystało blisko 9,4 tys. kół gospodyń wiejskich, które otrzymały łącznie prawie 32,9 mln zł. Zgodnie z prawem, koła mogły wydać te pieniądze na realizację takich oto zadań:

  • prowadzenie działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • rozwijanie obszarów wiejskich oraz wspieranie przedsiębiorczości kobiet;
  • działanie na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • rozwijanie kultury ludowej, zwłaszcza lokalnej i regionalnej.

 

Teraz z dotacji trzeba się rozliczyć. KGW, które mają z tym problem, mogą skorzystać z pomocy „telefonicznego dyżuru księgowej”, który uruchomił Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi. Fachową poradę można otrzymać pod numerem telefonu 500-562-565 codziennie do najbliższej niedzieli 31 stycznia, w godz. 16.00-18.00.

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20210117_czat_czat.jpg

 O możliwościach wsparcia dla przedsiębiorców na ochronę miejsc pracy w #Łódzkie porozmawiaj na czacie z Kamilem Jeziorskim - dyrektorem Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi

 

KIEDY: poniedziałek, 18 stycznia  12:00 – 14:00

GDZIE: wejdź na   www.biznes.lodzkie.pl, kliknij ikonę czatu w prawy dolnym rogu strony i zadaj pytanie lub zapytaj bezpośrednio na naszym facebooku Łódzkie dla biznesu przez „Wyślij wiadomość”.

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20210117_szczepienie_szczepienie.jpg

W związku z rozpoczęciem realizacji Narodowego Programu Szczepień Ochronnych przeciw COVID-19 od 15 stycznia seniorzy powyżej 80. roku życia będą mogli zarejestrować się na szczepienia na konkretny termin. Zaraz potem, bo od 22 stycznia, będą mogły zrobić to osoby, które skończyły 70 lat.   

Osoby od 18. roku życia,  będą mogły zgłosić chęć zaszczepienia się poprzez krótki formularz online. Dzięki temu otrzymają informacje, gdy ruszy rejestracja na konkretny termin dla konkretnych grup wiekowych lub zawodowych.

Istnieją 3 możliwości zapisu na szczepienie. Rejestracja odbywa się poprzez:

 -       darmową, całodobową infolinię989 do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer przyjdzie SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie,

-       kontakt z wybranym punktem szczepień na swoim terenie,

- rejestrację online na www.pacjent.gov.pl (do e-Rejestracji na stronie www.pacjent.gov.pl konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego). Zaraz po dokonaniu rezerwacji, przyjdzie powiadomienie SMS, kolejne przypomnienie o szczepieniu przyjdzie dzień przed planowanym terminem.

Ważne! Zgłoszenie to nie to samo, co rejestracja. Rejestracja na konkretny termin będzie możliwa po tym, jak ruszą szczepienia dla Twojej grupy wiekowej lub zawodowej.

 

Gmina Drużbice zapewni bezpłatny transport do punktu szczepień dla:

- osób niepełnosprawnych tj. posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności           w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami,

- osób mających trudności z dotarciem na miejsce wykonania szczepienia we własnym zakresie lub  w przypadku znacznego oddalenia punktu od miejsca zamieszkania.

Potrzebę zapewnienia transportu należy zgłaszać po wcześniejszym uzgodnieniu terminu szczepienia do Urzędu Gminy Drużbice, tel.  (44) 631-10-78 wew. 21 (sekretariat).

 

Szczepienia powinny rozpocząć się 25 stycznia, jednak uzależnione jest to od terminów dostawy szczepionek do zgłoszonego na terenie Gminy Drużbice punktu. Stopniowo szczepionka przeciw COVID-19 będzie udostępniana kolejnym grupom wiekowym i zawodowym. Informacje o tym pojawiać będą się sukcesywnie.

b_230_0_16777215_00_images_dla_mieszkancow_aktualnosci_20210117_plus_plus.jpg

Zgodnie z uchwałą nr 1268/20 z dnia 29 grudnia 2020 roku Zarząd Województwa Łódzkiego ogłasza nabór zgłoszeń „Sołectwo na plus”.

Zgłoszenie należy sporządzić na  druku, który określa załącznik nr 1 do Regulaminu i złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego lub przesłać za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi pocztowe na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, Al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź, w terminie 
do dnia 1 lutego 2021 roku (decyduje data stempla pocztowego).

Składane zgłoszenia powinny dotyczyć projektów realizowanych wyłącznie w terminie od dnia 1 lipca 2021 roku do dnia 15 listopada 2021 roku.

Kwota dotacji w ramach projektu dla jednej miejscowości nie może być większa niż 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) i musi być podana w zaokrągleniu do pełnych złotych.

Zasady naboru „Sołectwo na plus” zostały opisane w Regulaminie naboru „Sołectwo na plus”, przyjętym Uchwałą Zarządu Województwa Łódzkiego Nr 1267/20 z dnia 29 grudnia 2020 r., zwanym dalej Regulaminem.

Ogłoszenie o naborze zostało zamieszczone na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego (https://www.lodzkie.pl/rolnictwo/solectwo-na-plus) skąd można również pobrać dokumenty dotyczące naboru.

ZGŁOSZENIE DO NABORU „SOŁECTWO NA PLUS”

Regulamin naboru „Sołectwo na plus”

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH